Friday, August 26, 2011

Syawal yang sangat Istimewa dan Bermakna



30 Ogos dan 31 Ogos 2011 kali ini kita bakal bergembira untuk menyambut 2 KEMERDEKAAN di bulan Syawal yang mulia. Tetapi saya, insyaAllah akan menyambut 3 kemerdekaan serentak.. :)
Kemerdekaan kita sebagai rakyat Malaysia untuk Negara tercinta yang ke-54! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!. Semangat merdeka dan berbangga sebaga rakyat Malaysia perlu ada sekalipun ia sedikit sebanyak telah terkena tempias kurang diberi perhatian dek Raya Aidilfitri yang bakal menjelang. Hayati dan fahami erti kemerdekaan sebenar Negara dan jasa serta pengorbanan para pejuang kita.


Kemerdekaan kita sebagai umat Islam setelah berjaya bertarung dengan hawa nafsu dalam memenuhi tuntutan agama. ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR! WALILLAHILHAMD. Betapa beruntung bagi mereka yang telah berjaya dan merdeka dalam mengerjakan Ibadah Puasa. Betapa ruginya bagi insan yang masih leka dibuai mimpi indah dalam kehidupan dunia yang hanya sementara. Ramai dikalangan umat Islam (yang tertera Islam di dalam Mykad) masih tidak berpuasa, masih tidak bersolat, masih membuat maksiat dan terus melupakan pahala sebagai point untuk Akhirat. Na’uzubillahiminzalik. Allah, semoga Allah memberi hidayah buat kita dan mereka. Doakanlah mudah-mudahan kita tergolong dikalangan hamba-hamba Allah yang Soleh dan Bertaqwa seterusnya melayakkan kita untuk bertemu dengan Rasulullah SAW dan melihat wajah Allah, pemilik segalanya…
Apa yang paling menggembirakan saya dan suami, insyaAllah 30 Ogos dan 31 Ogos 2011 kali ini merupakan anniversary perkahwinan kami yang ke – 5!!.. ALHAMDULILLAH! ALHAMDULILLAH! ALHAMDULILLAH!. Alhamdulillah, syukur di atas nikmat Allah. Usia Perkahwinan yang masih bertatih selama 5 tahun ini kami telah direzekikan dengan 2 hero, Uways ( bakal 4 tahun), Umayr (1 tahun 6 bulan). Semoga Allah terus memberikan kami kekuatan untuk menjalankan amanah sebagai Suami dan Isteri serta amanah sebagai ibubapa untuk mendidik dan melahirkan generasi umat Islam yang Soleh dan Bertaqwa. Himpunkan kami untuk terus kekal Bahagia sehingga ke SyurgaMu..Amiin, insyaAllah..

0 comments:

Followers

Total Views

Powered by Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons