Tuesday, August 19, 2008

Terima Kasih seluruh Warga SMIAAG (Sek. Men. Islam Al-Amin Gombak)!!

1/8/2008 merupakan hari terakhir saya di SMIAAG. Kiranya sudah 1 thn 7 bln saya berkhidmat dan menabur bakti di SMIAAG. Saya memulakan kerjaya sebagai seorang guru disini sejurus tamat pengajian di UIAM tahun 2006. Banyak kenangan pahit manis di sini.. Antara yang manis;
1) ukhuwwah yang terjalin bersama guru-guru di sini. Semuanya baik-baik dan boleh berkongsi pelbagai perkara.
2) Pelajar-pelajar yang “happy go lucky”.
Guru-guru yang baik hati..
Sewaktu majlis perpisahan yang telah diadakan tempoh hari, saya terkenang kembali saat majlis perpisahan meraikan guru yang saya menggantikan tempatnya (kak nani) serta meraikan kami guru-guru baru, tahun 2007. Tapi majlis kali ini sempena perpisahan saya dan meraikan guru-guru baru yang lain pula, tahun 2008.

Sesungguhnya ukhuwwah yang terbina akan kekal selamanya insyaAllah..keep in touch!..Takkan kulupa segala kenangan bersama kalian. Teruskan mendidik mereka untuk menjadi insan Soleh Wa Musleh!.
Pelajar-pelajar tersayang..
Pelajar-pelajar yang saya mengajar ni tersangatlaaa “happy go luckynya”. Sampai kadang-kadang tu naik pening kepala saya dibuatnya. Walaupun ada kadang-kadang tu menjadikan diri ‘hangin’ sikit dekat dgn sikap segelintir pelajar yang saya mengajar, tetapi tidak pernah tersimpan dilubuk hati perasaan benci ataupun menyampah pada diri mereka. Apatah lagi untuk megeluarkan kata-kata yang negatif dan kasar kepada mereka. Bukan itu cara saya. Apa yang dapat dilakukan sekadar nasihat, dan doa yang berterusan, mudah-mudahan diri mereka terus berjaya dan menjadi kebanggaan ibu dan ayah..
So dikesempatan ni, cikgu ingin mengucapkan Selamat Maju Jaya kepada pelajar-pelajar yang bakal menduduki peperiksaan besar untuk tahun ini: T5 yang pernah cikgu ajar thn lepas subjek PSI, T.3 Ar-Razi dan As-Syafie tahun 2008. Dan untuk pelajar-pelajar thn 2008 yang pernah cikgu ajar thn ni tp tak sempat habis sampai akhir tahun: 4 Nuruddin Az-Zanki (4 NAZ), 4 Salahuddin Al-Ayyubi (4SAL), 2 Hassan Al-Basri (2 HAB), 2 Maliki (2MAL) , 1 At-Tabari (1ATB).
Terima Kasih Semua.
Terima kasih diatas jamuan perpisahan yang telah diadakan. Secara surprise mahupun yang telah dimaklumkan awal. Saya terharu yang teramat sangat. (Hmmm tapi budak-budak ni pon memang terkenal dengan sikap ‘rajin’ sungguh buat jamuan).. Ye tak??:)
Sebab ‘terpaksa’ berhenti
Mustahil kalau saya berhenti tanpa sebab. Setelah berfikir panjang, dan berbincang dengan suami, saya mengambil keputusan untuk menamatkan khidmat di SMIAAG. Ada banyak sebab yang telah difikirkan dan dipertimbangkan. Apa pun, akan diberitahu nanti... insyaAllah.. :)
Saya saya antum semua...!! :) Semoga kita berjumpa lagi...!!!
p/s: gambar-gambar coming soon k..

1 comment:

Anonymous said...

hi cikgu, assalam.
cikgu sihat? cikgu kat mana sekarang?
-sarah bt bani yamin 3 arrazi 07