Thursday, July 31, 2008

هذه الهدية لأمي بمناسبة عيد ميلادها..

This gift is for my mother on her birthday ..


Honeymoon dengan ayah di Chiang Mai :)

p/s: mcm pakaian beragam untuk pengantin (Lawa dan segak bergaya mak dan ayah)..

أمي الحبيبة..
كل سنة وأنت بخير..

Pejam celik pejam celik..emak dah 55 tahun. Cikgu Rohani pun dah pencen. So sekarang mak dan ayah kembali ke zaman honeymoon..Tinggal berdua. Anak-anak dah besar panjang. Cucu sekarang dah ada 4 orang.Teringat zaman kenakalan masa kecik-kecik dulu. Salah satunya yang tak boleh lupa..


Ada satu kes tu, waktu tu saya 5 tahun..ntah apa kena hari tu, saya tak nak pegi sekolah (Taski Abim Tmn Malik). Nak ikut mak pi sekolah. Start dari rumah dok meragam. Pastu bila dah sampai sekolah tak mau turun keretalah pulak.Sampai tahap mak dukung dan saya meronta-ronta. Ustazah yang sambut saya waktu tu Ustz. Fatimah Hamid. Ingat lagi sampai tahap saya “dipelekoh” (bhs kedah. Nak sebut: mcm nak sebut lekat/tampal,tp buang kat ganti koh)- (maksudnya keadaan dimana seseorang dipegang kuat-kuat n dia meronta2 untuk melepaskan diri..). Ustz kunci bilik dapur waktu tu. Ustazah Fatimah pegang saya, takut saya lari keluar. Saya pulak sampai menendang segala baldi dan timba yang ada kat situ..Dahla baldi tu ada air!..Huh..dasyat-dasyat.. "Uways, jgn tiru aksi yang tidak berfaedah ni tau..!”.. :) Tulah zaman kanak-kanak hingusan. Memang ingat lagi situasi masa tu..
Terima kasih yang tidak terhingga buat mak n ayah, esp. masa nak izinkan untuk kahwin dulu (ingatkan tak bagi kawin awal lagi sebab tak habis belajar lagi :) .. dan banyak keluarkan belanja untuk kenduri dsb..) Alhamdulillah segalanya berjalan baik dan lancar. Sebabnya mak risau n takut if tak saya dapat nak bagi komitmen yang baik dalam pelajaran kalau berkahwin. Banyak tanggungjawab. Tapi Alhamdulillah berkat doa mak dan ayah segalanya dirasakan sempurna. Dan yang paling best, result saya bertambah baik setiap semester walaupun agak kalut dengan rumahtangga, anak, kerja dsb.. :)

31 Julai 1953- 31 Julai 2008


  • Semoga sentiasa berada dibawah payungan rahmat dan kasih sayang Allah..
    Semoga terus dipanjangkan umur dalam beramal ibadat kepadaNya..
    Kami semua sayangkan mak..
  • Selamat hari lahir yang ke-55, Puan Siti Rohani binti Abdullah..

P/s: Selamat menyambut hari lahir juga buat adik (Siti Mardhihah: 9 Julai 1989) dan abang (Marhaizan : 28 Julai 1978)..dah semakin berumur... :)

2 comments:

مُنيرة said...

ماشاء الله
أطال الله بعمرها على الطاعة ورزقكم برها :)

مُنيرة said...

ماشاء الله
أطال الله بعمرها على طاعته
ورزقكم برها والاحسان اليها
:)