Sunday, July 3, 2005

“Membongkar Semula Misteri dan Rahsia dari Al-Quran dan Hadith”

"Membongkar Semula Misteri dan Rahsia dari Al-Quran dan Hadith”


(Penawar yang disebut didalam Al-Quran dan Al-Hadith)
.. Apa tue??..

Keistimewaan lebah telah diabadikan oleh Allah SWT, didalam Al-Quran yang bermaksud:

“Daripada perut Lebah itu kelurlah minuman (MADU) yang bermacam-macam warnanya sebagai penawar (ubat) bagi manusia” – An-Nahl :69

Manakala tentang HABBATUS SAWDA’ pula Rasulullah SAW pernah bersabda maksudnya:

“Tetaplah kamu berubat dengan Al-Habbtus Al-Sawda’ ini, kerana sesungguhnya ia mengandungi bahan penyembuh bagi setiap jenis penyakit,kecuali mati” ( HR A-BUKHARI)
ANALISIS PAKAR PERUBATAN MODEN MENUNJUKKAN MADU DAN HABBTUS SAWDA’ MEMPUNYAI KEKUATAN PENYEMBUH YANG MENAKJUBKAN. ADALAH TIDAK MEMERANJATKAN BAHAWA MADU SAWDA’ BANYAK MEMBERI PERTOLONGAN UNTUK MERAWAT, MERINGANKAN, MEMPERBAIKI ATAU MENYEMBUH PELBAGAI JENIS PENYAKIT :-

- ANGINA (sakit pada hati/ jantung)- kesakitan yang perit dan menyucuk-nyucuk pada dada, selalunya disebabkan oleh ketidak cukupan bekalan oksigen yang dibekalkan pada otot jantung.
- MASALAH PEREDARAN DARAH – anemia, arteroskloerosis, tekanan darah tinggi,tekanan darah redah, masalah jantung, varikosvein dan strok.
- MASALAH PERNAFASAN- asma, pneumonia, bronchitis dan batuk berkahak
- MASALAH SAKIT PUAN- fibroid, menopause,gangguan peredaran darah haid, jangkitan kulat/ keputihan, masalah ketika hamil, ketidaksuburan dan alahan.
- MASALAH BUAH PINGGANG- batu karang, bengkak buah pinggang, jangkitan pundi kencing dan kegagalan fungsi buah pinggang.
- MASALAH SEKSUAL- kelemahan fungsi seksual, mati pucuk, dan kurang ransangan
- MASALAH KULIT- insomnia, gangguan selera makan, tekanan dan ketegangan.
- MASALAH TULANG / SENDI- gout, arthritis dan reumatima
- MASALAH PENGHADAMAN- sembelit,direa, ulser, ketidakhadaaman dan gastik
- MASALAH MENTAL- meningkatkan/ meransangkan prestasi mental, membekalkan nutrien dan sebatian bagi menyempurnakan perjalanan fungsi otak dan kecergasan minda.
- MASALAH UMUM- kencing manis, alergi, migraine, kelesuan, sinus atau resdung, buasir dll.
- MASALAH PEROKOK- menghindarkan penyakit barah yang disebabkan oleh NIKOTIN yang mrngganggu peredaran darah dan debaran jantung.
- BRONKITIS- radang paru-paru, bengkak pada tiub udara di kerongkong.

"Tidaklah Allah menurunkan sesuatu penyakit melainkan dia menurunkan ubat baginya” (ibnu majah)

Kebesaran wahyu Ilahi telah terbukti apabila para ahli sains dari pelbagai negara termasuk dari AMERIKA yang berkupul di World Apiculture Conference yang diadakan pada 20-26 september 1993 di China mengakui bahawa Madu Lebah mengandungi Glukosa dan Fraktosa yang mudah dihadam. Apabila dicampur dengan air, ia menyerap masuk ke dalam darah di dalam masa 7 minit dan dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh otak. Di persidangan yang sama, para ahli sains telah memberitahu para perwakilan bahawa :

Madu Lebah juga mengandungi vitamin B1, B2, B3, B5 dan vitamin C disamping pelbagai zat logam seperti magnesium, potaasium, kalsium, soium, klorin, blerang, dan zat besi. Para saintis dan pakar-pakar dari Poland telah memberitahu persidangan trsebut berhubung keberkesanan Madu Lebah di dalam merawat Penyakit Buasir, Penyakit Kulit dan Sakit Puan.

AL-HABBATUS SAWDA’
Menurut Bukhari-Muslim, Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
“Al-Habbah Al-Sawda’ mempunyai ubat bagi segalapenyakit kecuali mati”.

Kajian perubatan moden yang dilakukan oleh Dr. Peter Schleicher, seorang pakar di dalam bidang imunologi di Munich mendapati bahawa minyak yang terdapat pada Al-Habbah Al-Sawda boleh digunakan untuk merawat pelbagai jenis penyakit.

Dr. Micheal Tierra, penulis buku “Planetary Herbalogy” mendapati Al-Habbah Al-Sawda’ mengandungi BETASITOSTEROL. Ia adalah bahan untuk ANTI KANSER yang berkesan.

The Journal of American Scientist melaporkan, al- Habbah al-Sawda’ bermanfaat untuk banyak penyakit kerana ia mengandungi antihistamine (pencegah alahan), antioxidant (pencegah kerosakan sel), antibiotic (pembunuh kuman), antimycotic (antikulT) DAN bancho-dilating effect (pengembang) saluran pernafasan.

Al-Allamah al-Imam Syamsudin Abu Abdullah bin Abu Bakar al-Dimisgiy yang lebih terkenal dengan panggilan Ibnu Qayyim al-Jawziyah (691-751) menulis dalam kitabnya yng cukup terkenal “ZAD AL-MI’AD FI HUDA KHAYRI AL-IBAD”. Jika al-Habbah al-Sawda dihancurkan dan dicampurkan dengan madu, kemudian diminum dengan air panas, ia dapat menghancurkan batu karang yang terdapat dalam buah pinggang dan tempat berkumpulnya air kencing. Memeperlancarkan keluarnya kencing, darah haid, dan susu ibu. Orang yang lumpuh sebelah badan maka dianjurkan supaya menyapu minyak al-habbah al-sawda’ ke atas anggota badan. , insyaallah akan sembuh dari lumpuh.

Doktor Abu Ali al-Husain bin Abdullah bin Sina yang lebih terkenal dengan Ibnu Sina dalam kitab besarnya, : “Al-Qanun fi al-Tibb” sebagai berikut : Al-Habbah al-Sawda’ boleh melancarkan keluarnya darah haid wanita yang bermasalah dalam hal ini ia juga bertindak seperti bom untuk menghancurkan batu karang yang ada pada buah pinggang dan tempat berkumpulnya air kencing, caranya ialah al-Habbah al-Sawda’ dicampur dengan madu dan air panas lalu diminum untuk beberapa hari”

Kamus kedoktoran “Larousse” menjelaskan bahawa al-Habbah al-sawda’ mengeluarkan angin dari perut, menambahkan ghairah seks, dan melancarkan darah haid.
---------------------------------

Kini kekuatan dan penyembuh yang disebut dalam Al-Quran dan al-Hadith serta pengiktirafan dari pakar-pakar perubatan dari pelbagai Negara di seluruh dunia telah dijadikan produk kesihatan yang merupakan satu kejutan dalam bidang perubatan moden, iaitu MADU SAWDA’ atau MASAD yang berfungsi :

- sebagai ubat bagi manusia
- sebagai makanan kesihatan yang bernilai tinggi
- sebagai minuman kesihatan yang berkhasiat
- sebagai penawar ksihatan bagi segala penyakit
- sebagai kuasa penyembuh yang menakjubkan

-------------------------------------

Kita tidak menafikan pelbagai jenis “supplement” yang dijual dan digunakan oleh kebanyakan orang. Ada yang berkesan dan ada juga yang tidak memberikan sebarang kesan. Sekadar ingin mengajukan persoalan: “ Apakah kita tidak mempercayai ‘supplement’ yang disebut oleh Allah dan Rasulullah ini??”…Tepuk dada, Tanya Iman..

Ada orang menyebut, “Produk madu macam ni, boleh bertahan lama ka..”..(maksudnya,adakah tidak akan habis...)

- kalau soalan macam ni, nak tanya balik, “Susu tepung keluaran New Zealand tu habis tak? Pernah dengar tak ada laporan kes, kanak-kanak atau keperluan susu tepung dunia kehabisan…
- Fikir renungkanlah bersama…kalau susu lembu yang Allah tidak sebut secara terus di dalam al-Quran pun tidak pernah kering, inikan pula madu lebah yang disebut oleh Allah malah terbukti keberkesanannya ..
- Percaya Al-Quran?..percaya Hadis?..So??! .... Hhmmm kalau tak jugak, doa-doalah semoga Allah tidak matikan lebah-lebah tu yee.. (Ppsstt… lebah sekor dua ka.?..;p )

Sekiranya diteliti kajian-kajian yang telah dilakukan sekarang semuanya telah terbukti apa yang Allah SWT dan Rasulullah SAW sebut. Kajian tersebut juga telah dijalankan oleh pakar-pakar perubatan Islam silam. Teori yang dinyatakan mereka telah terbukti keberkesanannya. Cuma sekarang, perlu di bongkarkan semula sahaja!!...

Nah! Bayangkan..rahsia dan misteri kehebatan gabungan MADU dan HABBATUS SAWDA' ini..! Perkara yang Allah dan Rasulullah sudah janji.. Kuasa Allah, sememangnya manusia tidak mengetahui. Yakinlah padaNya.


Untuk maklumat lanjut boleh layari laman web syarikat MENJARO (MENtal , JAsad, ROhani):
http://www.menjaro.com.my (Laman web masih di ‘upgrade’ lagi)-sila lawati selalu..).

So saya nak memperkenalkan Produk yang mempunyai kuasa penyembuh yang ‘sukar dijelaskan’ bagi segala penyakit .. Segala penyakit? Ya, segala penyakit..kenapa??..tak pecaya??!.. Lemah jantung, darah tinggi, kanser, lelah/ athma, diabetes, mati pucuk dan lain-lain lagi..

So kalau sesiapa yang nak cuba dahulu (samada untuk diri sendiri, diberikan kepada ibu bapa atau saudara mara yang mempunyai masalah kesihatan, malah yang sihat sekalipun), untuk mendapatkan produk secara terus, atau mengetahui keistimewaan menjadi ahli, bagi yang berada di UIAM atau disekitarnya, boleh hubungi no ni : 019-4270694

atau ingin mendapatkan maklumat secara detail berhubung produk atau ‘bagaimana menjana pendapatan’ bersama MENJARO boleh hubungi :
Mat Ishak : 012-4085540
Marhaizan : 012-4090985

Satu lagi keluaran “Muslim Product”!

MASAD :
West Malaysia : RM49.60 (AHLI : RM 37.20)
East Malaysia : RM53.60


MAHER :
West Malaysia : RM53.00 (AHLI : RM 39.75)
East Malaysia : RM57.00


MAS-Cafe:
West Malaysia : RM 18.00 (AHLI : (RM 14.40)
East Malaysia : RM 21.00


Sabda Rasulullah SAW, “Sembilan persepuluh dari setiap rezeki Allah itu terdapat dalam perniagaan”.

p/s: Rasanya akan ada yang kata, : “Ni nak promote barang dalam blog dialah ni..”..Emm..mungkin juga, sebab ini adalah salah satu usaha kita..yang nak bagi rezeki adalah Allah..tapi that’s not the subject matter..apa yang penting, ‘kita membantu orang lain supaya Allah membantu kita’. Ramai pesakit yang sembuh dengan mengamalkan produk ni malah masih terus mengamalkannya..Alhamdulillah.. Jadi, terpulang kepada anda..

Antara lain, seperti yang disebut oleh Rasulullah “Ballighu ‘anni walau ayah”- Sampaikanlah daripadaku walau sepotong ayat. So, secara tidak langsung, ayat Allah kita bacakan dan Hadis Rasulullah kita sebarkan…

Disamping menginsafi hakikat kejadian diri kita yang serba lemah berbanding Khaliq yang Agung..

3 comments:

Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site...
» » »

Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. Pills for lower back pain relief parvo tamiflu Forbidden upskirt pics Castor oil for pain relief hiv 2forder fioricet Tramadol and trazadone

Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read » » »