Friday, April 29, 2005

'Saham' Pelajar lelaki UIA bakal naik..


Sister A: “Eh..brother mana ni hah..’siqoh’nya”..
Sisiter B : “Manala brother yang pakai2 serban tu ha??!”..
Sister C : “Uuih..bagusla budak-budak lelaki uia ni, ramai yang pakai serban”..

Apakah situasi diatas bakal berlaku di uiam??hehehe…

Sebabnya..

“According to the Students’ Discipline Rules 2004, riding a motorcycle in the campus without wearing a helmet would lead to the maximum fine of RM50 to the offender. An official banner has been hanged up nearby the IIUM main roundabout. From an unofficial meeting with the Legal Unit, under the Office of the Rector, they explained that they have to enforce this regulation because IIUM has to comply with the Road Transports Act 1987 (Act 333). Thus commencing 1st June 2005, motorcyclists must wear helmet in the campus.”


Mmg jenuhla jugak..nak ke kolej kwn yg tak sampai 5 minit pun nak berhelmet helmet ni..Yala sbb masing2 malas nak mengusung helmet..pakai serban lagi senang..Lps ni dapat tengok pulak..yg pakai sport attire pun..siap berserban..
Tapi jgn nanti sister turut sama tak nak pakai helmet, tapi pi lilit kain atas kepala pulak..ini bukan kes nak menuntut hak kesamaan gender noo..tapi nanti jadi ‘Rambo’ la pulak..


Sorilah yer..kenyataan diatas hanyalah utk gurauan semata-mata..tidak ada kena mengena dgn yg hidup ataupun yg telah meninggal dunia..

p/s : - So lps ni bolehlah sapa2 nak buat kempen “Jom pakai Serban” pulak.. ;)

- dinaluzriq pernah pakai serban dulu..saja nak test..nak tengok mcm mana rupanya dinaluzriq pakai serban..Serban yg ayah dinaluzriq punya..hehehe..siap berjubah putih lagi tu!..Percaya tak??..tp kat rumahla..bukan masa pi ‘sembahyang jumaat’ dan 'jadi imam' kat masjid.. :)

6 comments:

ibn_sabil said...

Salam alaik, lama tak dengaq crita kak mard, kempen pakai serban tu cam baguih gak la... Lepas nih boleh create kempen baru "JOm pakai serban"... okla..

Anonymous said...

baguih noo...

Kempen PAkai serban.

lepas tu bleh jual serban gak, sbb tak ramai bro ada serban...

peluang ni :)

www.pakdi.com

dinaluzriq said...

insyaallah irzan..dapat pahala, pastu dapatla duit jugak..ya pakdi??!(pakdi la ni: makan duit, tidur duit..$$$$..)..bagus2..teruskan.

dinaluzriq said...

t'lupa satu lagi, TP baik dan solehnya orang lelaki, tidak semestinya pada serban..

ibn fadhli said...

salam.. wah.. hebatnye cadangan.. hehe.. kalau berjaya nih.. mesti akak tekejut tengok sy pakai serban.. sbb sy tak reti pakai serban.. hehe..

ibn fadhli said...

aik.. ter'display' nama pnuh plak.. :p