Friday, March 4, 2005

pentingnya sahabat yg memahami..

Anda pernah tak satu hari tu terasa mcm tak de mood sangat..lps tu rasa mcm nak buat apa pun tak best, and so on??..mesti pernah kan..so apa yg anda selalu buat??..

Ntahlah..dinaluzriq sejak dua, tiga hari kebelakangan ni..mmg rasa mcm tu..tak taulah kenapa..tak stabil sikit emosi dan jasmani..tp alhamdulillah..ada shbt2 yg concern.. ITU PENTINGNYA SHBT2 YG MEMAHAMI..walaupun kita senyum semahu2nya pun, walaupun kita cuba nak sembunyikan rasa..nampaknya, air muka kita masih lagi boleh dibaca..

dinaluzriq pernah dapat msg dr seorg shbt..masa dpt msg tu..cukup2 terharu dan hampir2 melinangkan air mata.. thanks..a lot..saya nak kongsi msgnya yg berbunyi begini “Tika kau lemah, shbtmu ada utk kau luah rasa, tika kau goyah, kau harus kuat, krn kau p’bawa agama, tika kau t’luka, kau harus tabah krn kau mujahidah muda.."chaiyok!!..”

Anyway, thanks a lot my friend…Alhamdulillah..skrg dah ok..tak yah risau..

3 comments:

kayumanis said...

Buat sahabat yang dikasihi kerana Allah, Setiap ujian yang datang pasti ada hikmahnya, setiap kesusahan yang menimpa pasti ada khabar gembira yang menyusul tiba, kerana itu janji Allah pada kita sebagai hamba dan khalifahnya di bumiNya ini. Hargailah setiap usahamu, agar kamu sedar dan pasti setiap detik yang berlalu itu penuh denga menfaat yang tidak kamu sedari....Sirri ala Barakatillah. Maaf andai diri ini tidak mampu untuk menjadi sahabat yang terbaik disisimu, namun yaqinlah pada Allah, kesusahan yang Allah beri adalah untuk menjadikan diri kita lebih kuat untuk menghadapi kesusahan akan datang yang lebih perit lagi.La tahof wa La tahzan, wallhu ma'ana. :)

Anonymous said...

sebenarnya..

susah untuk menduga hati seorang puteri..

apatah lagi bagi yang bukan jenis suka bercerita dan berkongsi..

tapi..mar tak macam tu kan..

so, be strong, mar!!

(ss)

dinaluzriq said...

terima kasih bnyk2 shbt2..semoga Allah mmberkati..