Monday, June 14, 2004

Assalamualaikum wbt...Salam Ukhuwwah Fillah!

This is my first step..trying something new..i come out with my personal weblog (from zero knowledge), So saya amat mengalu-alukan sebarang komen atau teguran yang membina utk saya..so that I can learn somethin’. Kebanyakan weblog shbt2 saya membincangkan isu hal ehwal semasa,..create jurnal peribadi dan sebagainya..(so sila lawati lamanweb2 tersebut melalui link2 yg telah disediakan.. Banyak manfaat yang anda akan dapat!)

But for me..this is one of my hobbies ( writing Islamic Calligraphy/ Khat).. I just want to share with all of you ttg Islamic Calligraphy ni..sebab itu blog ini diletakkan “seni warisan Islam mekar sepanjang zaman”. Harapan saya semoga usaha percubaan ini dapat memberikan manfaat pada diri sendiri dan semua..InsyaAllah..

dinaluzriq.blogspot.com :

(Mula-mula saja nak “menerai”,..try buat blog sendiri..tengok2 alhamdulillah menjadi jugak..so proceed saja..)
Diletakkan “seni warisan Islam mekar sepanjang zaman”..Inilah niat asal masa mula2 nak buat blog..Satu blog khas untuk Seni Kaligrafi Islam..tapi bila difikir2 balik..banyak benda jugak tu..so, apa salahnya kalau dimuatkan sekali jurnal peribadi dan apa2 saja yang dirasakan sesuai..jadinya InsyaAllah..dalam blog saya ni,..akan barkisar pada beberapa benda:

1)ttg Islamic Calligraphy: (bergantung jugak pada masa dan keadaan), sekarang ni tengah belajar nak masukkan gambar and so on... InsyaAllah akan dimuatkan...Ttg khat, hasil2 karya peribadi dan sahabat2, dan daripada mana2 sumber.

2)Tanbihul ghafiliin : (Peringatan orang-orang yang lalai) Tazkirah untuk diri sendiri dan semua. Samada daripada sendiri utk sendiri, atau dipetik dari mana2 sumber.

3)Minni Ilaik : (Dariku Untukmu),..Artikel atau karya didalam B.Arab, samada hasil karya sendiri atau dipetik dari mana2 sumber.

4)Link-link yang bermanfaat untuk diri sendiri dan semua.

4)Apa-apa saja yang nak dimuatkan

+ artikal dlm B.Arab, B.Melayu, B.Inggeris

P/S: utk update blog ni pun bergantung jugak pada kondisi masa dan keadaan..i'll try..but what can be said is..InsyaAllah..

“InnAllaha jamilun yuhibbul jamal”
-Sesungguhnya Allah itu cantik , Dia menyukai kecantikan..

Salam Ukhuwwah dari saya..

“Cintailah Seni Warisan Islam”…

Seni warisan Islam akan mekar sepanjang zaman selagi ada pewarisnya*..
P/s: *pewaris- kitalah pewarisnya!..generasi Islam..



2 comments:

Anonymous said...

assalamualikum........ana tidak ada sebarang komen cuma ana ingin menyokong perjuangan saudari ini dalam memartabatkan seni warisan islam di samping BERSAMA MENGANGKAT MARTABAT MAKTAB MAHMUD DI PERSADA DUNIA.

Anonymous said...

Hello dinaluzriq. While researching on learn calligraphy, I was brought to your site. Despite dropping in almost by accident, I am pleased to have come as I was wanted to study blog design and implementation from established sites - people who have done it. And learnt, I did. Thanks for maintaining a great site like yours. Well, now I am going back and do something the site I am working on. :)