Wednesday, March 21, 2012

Semester 1 2011/2012 berakhir dan Semester 2, 2011/2012 bermula





Entri ini sebagai kenang-kenangan dalam mengabadikan memori bersama pelajar-pelajar saya. Kebiasanya memang setiap semester saya akan memasukkan entri tentang mereka secara keseluruhannya.

Sebenarnya saya setiap kali masuknya semester baharu, saya akan berdoa mudah-mudahan akan mendapat pelajar-pelajar yang ok. Maksud ok ni, yang senang dan mudah berinteraksi. Tetapi untuk mendapatkannya secara keseluruhan pelajar, memang agak mustahil, namun sekurang-kurangnya yang mendominasi kelas. 

Kerana apa? Sebab pada saya, cara pelajar memberi respon itu turut mempengaruhi emosi orang yang mengajar. Kalau tiada respon, ibarat “nak tak nak”, diri pun akan terasa berat dan tiada mood. Tetapi kalau mendapat respon yang baik, Alhamdulillah, diri terasa lebih bersemangat!. :)

Semester 1 2011/2012

Jadi Semester lepas, Alhamdulillah ada pelajar yang ok dan ada pelajar yang kurang ok. Biasalah, ia adalah suatu perkara yang normal. Namun ia lebih mencabar apabila ada pelajar antarabangsa yang ibarat “ikut kepala angin sendiri”.

Semester ini saya diamanahkan untuk mengajar subjek LQ 1081(2 sections) dan LQ 1082 (1 section).
 
1) LQ 1082-section 3

LQ 1082 section 3- from left: Gelagaev Rustam (Chechnya), Besnik (Kosovo), Mohamed (Chechnya),  Yusoff (Indonesia), Amirul (Malaysia), Fazlan (Malaysia), Farzad (Afganistan), Faizah sofyan (Indonesia), Raja Amirah (Malaysia), Roza Amirah (Malaysia), Siti Amirah (Malaysia)...Jamuan kelas terakhir..All the best!!



 Coklat dari Chechnya.




Hadiah Kenangan dari pelajar Chechnya yang menjadi mercu tanda negara mereka


Video Pertandingan Youtube,alhamdulillah menang no. 2 (akan dimasukkan i.allah)


Untuk kedua-dua section ini, gambar habis hilang dari phone, ini sahaja yang ada.
 LQ 1081-section 3


LQ 1081-section 1


Semester 2, 2011/2012
Alhamdulillah, semester ini, saya diamanahkan mengajar subjek LQ 1081 dan LQ 2083. Setakat ini, Alhamdulillah pelajar-pelajarnya ok. Insyaallah mudah-mudahan oklah untuk sepanjang semester ini.

Semoga Allah permudahkan segala urusan..Amiin

No comments: