Monday, August 31, 2009

Ramadhan, Merdeka dan Ulangtahun KAMI yang ke-3.


“Ahlan ya Ramadhan”


Saya agak ketinggalan sebenarnya untuk mencoretkan sesuatu tentang Ramadhan buat semua. Tetapi masih belum terlambat rasanya untuk saya mengucapkan Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak untuk semua pembaca, samaada yang secara tidak sengaja tersinggah ke blog ini, atau kepada sahabat-sahabat pembaca yang sentiasa menjengah ke blog peribadi saya ini.


Salam Ramadhan Al-Mubarak untuk sahabat-sahabat pembaca sekalian.. semoga segala amalan kita diterimaNya…

“Happy 3rd Anniversary”!!


Ramadhan kali ini adalah yang ke-4 untuk saya dan suami setalah genap tiga tahun menjalani kehidupan bersama sebagai suami isteri. Kali pertama ketika saya di tahun akhir pada tahun 2006, dirumah sewa pertama kami di taman sri Gombak fasa 8. Kali kedua ialah pada 2007, ketika mengandungkan Uways 8 bulan (puasa cukup, jadi tak perlu ganti ;) ). Bukan senang golongan wanita untuk berpuasa penuh sebulan Ramadhan ni. Hanya insan-insan terpilih dan bergelar isteri sahaja. Hehe.


Kali ketiga dengan kehadiran Uways sewaktu berumur 11 bulan di rumah sewa kedua di pinggiran Bt.Caves. Dan kali keempat ini insyaAllah, saya akan “berpuasa sebulan Ramadhan”. Biiznillah. Ya seperti dikatakan tadi, “hanya yang terpilih dan bergelar isteri”. Alhamdulillah dan insyaAllah Uways akan menjadi seorang abang tidak lama lagi!. :)


Alhamdulillah niat saya untuk menjarakkan 2 tahun kelahiran dimakbulkan Allah tanpa mengambil pil perancang.


Kali ini baru dapat saya rasakan erti “kesusahan” sewaktu mengandung. Ketika Uways, hubby yang merasakan “kesusahan” tersebut. Dulu saya tidak merasakannya sangat kecuali sakit untuk bersalin. Yang ini siapa pun tak boleh menganggungnya. Hanya yang bergelar ibu sahaja mengetahui “kesakitan” yang terpaksa diharungi.


Tapi Alhamdulillah, tidaklah seteruk mana, Cuma sakit di bahagian belakang dan loya yang saya fikir biasa untuk di awal kehamilan.


Sempena ulangtahun perkahwinan saya dan hubby yang ke-3 ini, ingin saya mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada hubby yang sentiasa membantu. Baik dalam urusan kerja seharian mahupun dan urusan kerja sampingan dan wajib yang saya ada. i LOVE you so Much!!.


Merdeka

Tidak dilupakan, Selamat menyambut ulangtahun keMerdekaan yang ke 52 sebagai rakyat Malaysia. !




1 comment:

Ummu Auni said...

tahniah mar! kira konvo kali ni, ada adik dalam perut :)