Tuesday, December 30, 2008

Laptop Oh Laptop

Alhamdulillah setelah sekian lama “bercuti” memblog, akhirnya dapat juga melepaskan rindu pada blog।



Hampir sebulan lebih ‘laptop tua’ ini masuk bengkel. Saya sedih sebenarnya sebab hard disk laptop saya rosak. Kena tukar hard disk baru dan diformat semula. Menurut mereka yang pakar, memang tak boleh nak buat back-up sebab dah rosak. Saya sedih sebab segala macam benda ada dalam tu, gambar Uways dari lahir, segala assignment berguna sejak dulu, macam-macam khazanah ada. Cuma ada satu cara sahaja, iaitu hantar kat plaza low yatt. Kosnya hampir RM1000!!!.. Aduh, kalau macam tu, kiranya saya terpaksa melupakan hasrat buat masa ni. InsyaAllah akan cuba dapatkan semula semua file tersebut.

Namun Allah maha mengetahui. Walaupun segala macam file yang saya sayang yang telah disimpan sejak sekian lama terpaksa dikorbankan buat masa ini, saya bersyukur sangat-sangat. Alhamdulillah file thesis saya ada disimpan dalam 2,3 simpanan. Alhamdulillah sangat. Saya tak dapat bayangkan kalau file tersebut juga hilang dalam sekelip mata!!.Allah..Na’uzubillah.

Banyak Hikmahnya, Alhamdulillah, saya telah siapkan chapter yang terakhir dan disemak. Kiranya thesis saya selepas ini hanya akan melalui proses correction sahaja. Alhamdulillah. Hanya ucapan syukur yang mampu dipanjatkan kepada Allah.

Itu juga dengan bantuan, Alhamdulillah satu lagi laptop Dell daripada UIA yang banyak membantu saya dalam menyiapkan kerja-kerja thesis tersebut. Terima Kasih kepada Head Department QLD PJ, Ustaz Phuzi.



( Laptop yang banyak membantu, Alhamdulillah )



p/s: Jika ada sesiapa yang boleh membaiki dan menyelamatkan file saya itu dengan kos yang lebih murah, amat saya alu-alukan॥ :)

No comments: