Thursday, May 5, 2005

"Jalan-jalan Cari Ilmu".. Jom!..

a) Laman Formula Cemerlang : Menggali Rahsia Kecemerlangan SejakBeribu Tahun
URL : http://www.formulacemerlang.com

Laman ini adalah laman hasil kerjasama di antara PTS Millenia Sdn Bhd dan Dr. Danial Zainal Abidin, seorang doktor perubatan dan tokoh pendakwah terkenal dari Utara Malaysia. Beliau merupakan seorang penceramah dan pendakwah yang tidak asing lagi bagi pendengar Radio Malaysia Pulau Pinang bagi sesi Mutiara Timur dan Rangsang Minda. Laman ini banyak memberikan input baru kecemerlangan daripada perspektif Al-Quran dan Sunah. Kesemuanya diberikan secara yang amat saintifik dan dikaitkan dengan sains. Input yang luar biasa ini jarang dikeluarkan oleh para penceramah yang lain. Para pelawat laman dapat berinteraksi secara rapat dengan Dr. Danial melalui ruangan forum yang disediakan. Beberapa segmen di dalam forum tersebut dapat dimanfaatkan antaranya adalah forum Islam & sains, kaunseling kesihatan, kaunselingagama, kaunseling keluarga, kaunseling umum, soal jawab agama dan sebagainya. Marilah kita sama-sama mendapat input baru daripada laman ini


b) Laman Dr. Cinta.Com
URL : http://www.drcinta.com

Laman ini disediakan khas bagi mengembalikan cinta di dalam diri manusia. Cinta di sini didefinisikan semuala, bukan sekadar cinta sesama manusia malahan cinta kepada ibu bapa, alam, rasul dan Tuhan. Para pelawat dapat berdiskusi dengan para pakar runding yang dibawa khas bagi menjawab persoalan dalam minda mengenai cinta. Antara pakar perunding yang terlibat dalam laman Dr. Cinta ini adalah Dr. IsmailThambi, Dr. Harlina Halizah Siraj, En. Ahmad Naim Jaafar dan lain-lain lagi. Manfaatkanlah ruangan forum diskusi cinta dan sayang yang disediakan bagi mengembalikan cinta dalam masyarakat kita. Manfaatkan ruangan ini untuk menambahkan ilmu kita bagi persiapan diri di dunia dan akhirat.


"Sesiapa yang mahukan dunia hanyalah dengan ilmu, sesiapa yang mahukanakhirat hanyalah dengan ilmu. Sesiapa yang mahukan kedua-duanyahanyalah dengan ilmu"

No comments: